爱念

因为音乐 因为喜欢

Nobody But You - Lou Reed

令人沉醉的质感嗓音,和着随性的吉他伴奏,让我们一同聆听这个男人的喃喃心语~~~

Lou Reed的歌有许多都是内心反省、社会叙事的作品。他是摇滚界首屈一指的元老级人物之一,其音乐历程从上世纪60年代至今横跨接近半个世纪,是全球亿万乐迷顶礼膜拜的教父式人物。

nobody but you — Lou Reed

i really care a lot
although i look like i do not
since i was shot
theres nobody but you
i know i look blase (* accented on "e") 
party andys what the papers say
at dinner im the one who pays
for a nobody like you
nobody but you, a nobody like you
since i got shot
theres nobody but you
wont you decorate my house
ill sit there quiet as a mouse
you know me i like to look a lot
at nobody like you
ill hold your hand and slap my face
ill tickle you to your disgrace
wont you put me in my proper place
a nobody like you
 (music)
sundays i pray a lot
id like to wind you up and paint your clock
i want to be what i am not
for a nobody like you
the bullet split my spleen and lung
the doctors said i was gone
inside ive got some shattered bone
for nobody but you
nobody but you, a nobody like you
shattered bone, for nobody but you
im still not sure i didnt die
and if im dreaming i still have bad pains inside
i know ill never be a bride
to nobody like you
i wish i had a stronger chin
my skin was good, my nose was thin
this is no movie id ask to be in
with a nobody like you
nobody like you, a nobody like you
all my life
its been nobodies like you
the end
  
 《没有别人只有你》

我真的想的太多了
 尽管看着不象
 直到我受到伤害
1这里只有你
2我知道我看上去象是清高的
 在ANDY的聚会上写着的
 我是在晚餐上唯一付钱的
 没有人只有你
 没有人只有你 象你这样
 重复1,2
 你难道不会将我的房子装饰一下
 我将会象个老鼠一样坐在那儿
 你了解我 我喜欢看很多
 象是没有象你这样
 我想拿起你的手放在我脸上
 我想胳肢你让你发笑
 你难道不会将我放到一个我适当的位置
 没有一个人会象你这样
MUSIC
 每星期日我不断祈求
 我想把你拉起来 然后涂你的钟
 我想做不是自己的我
 没有人会象你
 当子弹穿过我的脾和肺
 医生说我将要死去
 我体内有一些碎骨头
 没有人会像你
 没有别人只有你 没有人会像你
 碎了的骨头 没有人只有你
 我一直不清楚我还没有死
 我还一直做梦想着我还有深深的病痛在我体内
 我知道我永远也做不成新娘
 但是只有你
 我希望我能有个更强壮的下巴
 我的身体会很好 我的鼻子能更瘦一点
 这不是我所参加的一部电影
 和你一起
 没有人会像你
 我的一生
 因为没有人会像你这样

 

热度(22)

© 爱念 | Powered by LOFTER